ورود / ثبت نام

تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای (22)

هیچ یک از سوژه هایی که دچار تشنج توسط TMS شدند، عواقب فیزیکی ادامه داری نداشته اند.

عوارض جانبی 3

هیچ یک از سوژه هایی که دچار تشنج توسط TMS شدند، عواقب فیزیکی ادامه داری نداشته اند. معیارهای الکتروانسفالوگرافی و عصبی شناختی در طول دو روز به حالت نرمال برمی گردد. به علاوه هیچ شواهدی وجود ندارد که تشنج القا شده توسط rTMS تشنج مشابه دیگری را در افراد سالم موجب شود.

این خطر برای rTMS به خصوص برای فرکانس های بالا (>5Hz)وجود دارد و در نظر گرفته می شود. دوره طولانی تر و تحریک با شدت بیشتر، خطر را بالا می برد. تشنج ها معمولا در TMS تک پالس یا با پالس جفت شده یا rTMS با فرکانس پایین (≤ 1 Hz) رخ نمی دهد و خطری ندارد.

مکانیزم القای تشنج، احتمالا به تحریک مکرر مغز با فرکانس بالا می انجامد که به تدریج بر بازداری طبیعی محیط غلبه می کند و اجازه تحریک وسیع را می دهد. این موضوع می تواند با ثبت سطحی EMG ماهیچه ها در زمان تحریک قشر حرکتی توسط TMS مشاهده شود. با تحریک فرکانس بالا پس از تخلیه،("تشنج خفیف ") ممکن است مشاهده شودو پتانسیل های حرکتی واداشته زودگذری در ماهیچه هدف ایجاد شودکه پس از توقف TMS ادامه یابد. همچنین، ماهیچه های مجاور ماهیچه های هدف ممکن است شروع به ضربان کند. تمام این وقایع پیش درامد از دست دادن بازدارندگی محیطی است و حاکی از این است که پروتکل TMS باید متوقف شود و ایمنی سوژه بررسی گردد.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری