ورود / ثبت نام

نرخ خودکشی در افراد مبتلا به اختلال طیف اسکیزوفرنی ۱۷۰ بار بیشتر از نرخ معمول است

بر اساس یک مطالعه که به تازگی در ژورنال Schizophrenia Research منتشر شده است، نرخ خود کشی، در افراد مبتلا به اختلال طیف اسکیزوفرنی (SSD) ۱۷۰ بار بیشتر از نرخ جامعه است. نویسندگان مقاله، این آمار را به طور فاجعه باری بالا می‌دانند.

بر اساس یک مطالعه که به تازگی در ژورنال Schizophrenia Research منتشر شده است، نرخ خود کشی، در افراد مبتلا به اختلال طیف اسکیزوفرنی (SSD) ۱۷۰ بار بیشتر از نرخ جامعه است. نویسندگان مقاله، این آمار را به طور فاجعه باری بالا می‌دانند.

داده‌های جمعیتی ۲۰ سال، که ادعا می‌شود بزرگترین مجموعه داده در این زمینه باشد، آمار مربوط به بیش از ۷۵۰۰۰ بیمار با تشخیص SSD را مورد مطالعه قرار داده است. به طور میانگین، هر بیمار برای حدودا ۱۰ سال مورد بررسی طولی قرار گرفت. این مطالعه چندین فاکتور کلیدی در رابطه با عوامل پیش بینی کننده‌ی خودکشی را پیدا کرد‌:

  • در پنج سال اول، بعد از اینکه تشخیص فرد به SSD صورت گرفت.
  • در صورتی که شواهدی مبنی بر اختلال خلق یا بستری شدن در بیمارستان، پیش از تشخیص وجود داشت.
  • اگر تشخیص ابتلای فرد به SSD در سنین بالا صورت گرفته بود.

نویسنده‌ی ارشد مقاله، دکتر Juveira Zaheer، پژوهشگر بالینی موسسه‌ی CAMH، می‌گوید: " این مطالعه به ما می‌آموزد که اگرچه افراد مبتلا به SSD در خطر بیشتری برای خودکشی قرار دارند، ما می‌توانیم کسانی را که بیشترین ریسک را دارند با تغییراتی در سیاست‌ها و درمان، هدف قرار دهیم."

دکتر Paul Kurdyak، از نویسندگان مقاله و رئیس بخش سلامت و ارزیابی عملکرد CAMH، و دانشمند بالینی ICES، می‌گوید:" در گذشته، پزشکان روی درمان خود روان پریشی در هنگام ظهور آن متمرکز بوده اند. این مطالعه نشان می‌دهد که درمان باید از همان ابتدا شامل نقشه‌های ایمنی برای جلوگیری از خودکشی نیز باشد."

نویسندگان پیشنهاد می‌کنند محدودیت سنی برای معرفی به برنامه‌های روان پریشی نوع اول افزایش یابد (اکثر برنامه‌ها در حال حاضر برای افراد بالاتر از سی سال غیرقابل دسترس هستند) و طول دوره درمان دنباله دار بیماران نیز طولانی‌تر شود.

دکتر زهیر می‌گوید:" حال که ما می‌دانیم چه اتفاقی در حال افتادن است، باید دلیل آن را بهتر درک کنیم. گام بعدی ما مطالعه‌ی تجارب زنده از افراد مبتلا به SSD است که پیش‌تر ایده‌ی خودکشی داشته‌اند.

منبع: نوروساینس نیوز

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری