ورود / ثبت نام

تحریک تشکیل ارتباطات عصبی جدید در مغز انسان بالغ

یک گروه تحقیقاتی راهی برای تحریک تشکیل ارتباط عصبی جدید، در مغز انسان بالغ یافته‌اند.

یک گروه تحقیقاتی راهی برای تحریک تشکیل ارتباط عصبی جدید، در مغز انسان بالغ یافته‌اند. این تحقیق می‌تواند در نهایت به پژوهشگران کمک کند که راهی برای از بین بردن آسیب‌های مغزی٬ از دست دادن حافظه و سایر بیماری‌های شبکه‌ی عصبی مرکزی پیدا کنند. آن‌ها موفق شدند تشکیل ارتباطات عصبی جدید در مغز موش را که برای اتصال سلول ها به مدارهای عصبی مورد نیاز بود، تحریک کنند.

این یک مطالعه روی عواملی است که مانع از ساخت ارتباطات جدید بین نورون‌های بالغ می‌شوند. مقررات این فرآیند نه تنها برای جلوگیری از تعدادی از نارسایی‌ها مانند اوتیسم، حائز اهمیت است، بلکه به عدم توانایی سیتم عصبی بالغ در بهبود آسیب‌ها نیز مرتبط است. دانشمندان به مطالعه یک جمعیت از سلول های عصبی پرداختند که توانایی غیرمعمول تولید راه‌های ارتباطی جدید را دارند، اما تحت شرایط عادی از رشد آکسون‌ها و دندریت‌های مورد نیاز خودداری می‌کنند. تیم تحقیقاتی موفق شد که این جمعیت از سلول‌ها را در مغز موش به صورت ژنتیکی دستکاری کرده و رشدِ آکسون‌ها و دندریت‌ها را در آن‌ها القا کند.

ایده‌ی اصلی قضیه این است که فرد بتواند در صورت وقوع یک آسیب، سیستم عصبی را به تولید ارتباطات جدید تحریک کند. شاید این راهی باشد برای فعال‌سازی مجدد سلول‌ها برای تولید راه‌های ارتباطی جدید، تا بتوان از آن برای مقاصد کلینیکی استفاده کرد.

در کودکان، در مقاطع اولیه‌ی رشد، تولید راه‌های ارتباطی جدید بسیار ساده است، اما بالغین این توانایی را از دست می‌دهند، و ما می خواهیم بدانیم چرا.

دستکاری ژنتیکی مورد استفاده در موش، به عنوان بخشی از مطالعه، در انسان‌ها کارساز نخواهد بود. در عوض این محققین علاقه مند هستند که داروهای مولکولی که توانایی تنظیم این فرآیند‌های سیستم عصبی مرکزی را دارا می باشند، مورد آزمون قرار دهند. این داروها در حال حاضر برای مبارزه با سرطان مورد استفاده قرار می گیرند و این تیم علاقه مند است بداند که آیا این داروها توانایی تحریک سیستم عصبی برای تولید ارتباطات جدید در مغز موش را دارند یا خیر.

منبع: ساینس دیلی

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری