ورود / ثبت نام

قرنطینه می تواند اثرات روانی طولانی مدت داشته باشد

به گفته‌ی محققانِ کالجِ کینگ لندن، قرنطینه اثرات روانی منفی از جمله علائم استرس پس از رویداد، سردرگمی و عصبانیت را ایجاد می‌کند.

به گفته‌ی محققانِ کالجِ کینگ لندن، قرنطینه اثرات روانی منفی از جمله علائم استرس پس از رویداد، سردرگمی و عصبانیت را ایجاد می‌کند.

این مطالعه‌ی جدید نشان می دهد که این تأثیرات روانی می‌تواند ماندگار باشد. با توجه به این امر، محققان پیام های کلیدی در-مورد کاهش اثر و خسارت، به ویژه در رابطه با ارائه‌ی اطلاعات و مدت زمان قرنطینه ارائه می دهند.

به عنوان ابزاری برای کنترل شیوع COVID-19، بسیاری از کشورها از مردم خواسته اند که خود را در خانه یا در یک مرکز اختصاصی قرنطینه کنند. سیاستمداران و سیاستگذاران انگلستان اظهار داشتند كه تصمیمات قرنطینه باید براساس شواهد علمی در مورد خود ویروس باشد، اما همچنین اثرات اجتماعی و اقتصادی احتمالی قرنطینه نیز می بایستی مورد توجه قرار-گیرد.

با سرمایه گذاری موسسه ی ملی تحقیقات سلامت آمریکا (NIHR) واحد تحقیقات حفاظت از سلامت (HPRU) در زمینه‌ی آمادگی و واکنش اضطراری، مطالعه ی جدیدی توسط محققان کالج کینگ لندن انجام شده است، که تأثیر روانشناختی شیوع بیماری های قبلی را بررسی کرده است. محققان 24 مطالعه ی انجام شده در 10 کشور را تجزیه و تحلیل کردند که افراد مبتلا به سندرم حاد تنفسی شدید (SARS) ، آنفلوانزای H1N1، ابولا، سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) و آنفلوانزای اسبی را شامل می شد.

این مطالعه طیف گسترده ای از تأثیرات روانی ناشی از قرنطینه، از جمله علائم استرس پس از رویداد، افسردگی، احساس خشم، ترس و سوء مصرف مواد را نشان می‌دهد. برخی از این موارد ، به ویژه علائم استرس پس از رویداد، طولانی مدت به نظر می‌آیند. براساس این تحقیق، افرادی که سابقه ی اختلال روانپزشکی دارند و همچنین کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، اثرات روانی بیشتری را بر اثر قرنطینه متحمل می‌شوند. در این مطالعه مشخص شد كه قرنطینه های طولانی تر سلامت روانی ضعیف-تری راه به همراه دارند.

از دیگر عوامل موثر در تأثیرات روانشناختی این امر، فقدان مایحتاج اولیه مانند غذا، آب و لباس، و اطلاع رسانی ضعیف از سوی مقامات بهداشت عمومی در مورد هدف قرنطینه و راهنمایی برای اقدامات است. کاهش توان مالی در دوره ی پس از قرنطینه به دلیل عدم توانایی کار و همچنین فشار روانی پیرامون خود بیماری نیز مشکلات سلامت روان را ایجاد می‌کند.

پروفسور نیل گرینبرگ، یکی از نویسندگان مطالعه اظهار داشت: "افرادی که قرنطینه می شوند، میزان ترس بالایی را در مورد آلوده شدن و احتمال آلوده کردن دیگران تجربه می کنند. هنگامی که در قرنطینه هستند، اغلب مستعد تفسیر فاجعه آمیز از وقایع هستند و فقدان اطلاعات دقیق می تواند این مسأله را تشدید کند. تحقیقات ما نشان می‌هد كه مهم است كه افرادِ در قرنطینه، به اطلاعات دقیق و به روز كه به روشنی و متداوماً دلایل قرنطینه و هرگونه تغییر در برنامه‌ی قرنطینه را، خصوصاً در طول مدت زمان آن، تشریح می کند، دسترسی داشته باشند. دوره ی قرنطینه باید تا حد امکان کوتاه باشد و مدت زمان مگر در شرایط حاد تغییر نکند زیرا چنین تغییراتی می تواند تأثیرات قابل توجهی بر سلامت روان داشته باشد."

هیچ تحقیق پیشینی اثرات روانشناختی قرنطینه ی اجباری در مقابل قرنطینه‌ی داوطلبانه را مقایسه نکرده است، اما مطالعات نشان می‌دهد که برجسته کردن جنبه ی نوع دوستانه ی قرنطینه از نظر ایمن نگه داشتن دیگران می تواند فشار روانی و ناامیدی از وضعیت را قابل تحمل تر کند.

مسئولان بهداشتی که موظف به اجرای قرنطینه هستند، باید به خاطر داشته باشند که همه در یک وضعیت قرار ندارند و افراد می توانند تجربیات بسیار متفاوتی از برنامه ی یک قرنطینه یکسان داشته باشند.

همگان از پیامدهای احتمالی اجتماعی و اقتصادی COVID-19 آگاه هستند، اما آنچه این تحقیق روی آن تاکید دارد، پیامدهای ناخواسته ی احتمالیِ تلاش برای کنترل شیوع ویروس است.

محققان تأکید می كنند كه توصیه های ارائه شده در این بررسی در درجه ی اول برای گروه های كوچكی از افراد در مراکز اختصاصی و تا حدودی برای ایزوله کردن فردی انجام شود.

منبع: نوروساینس نیوز

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری