ورود / ثبت نام

FDA تکنولوژی سنجش فشرده تسریع کننده‌ی ام آر آی ابداع شرکت زیمنس را تأیید کرده است

اولین کاربرد این تکنولوژی در تصویربرداری پویا از قلب و مربوط به تصویربرداری از بیماران مبتلا به اختلالات قلبی یا اختلالات تنفسی می‌باشد.

اولین کاربرد این تکنولوژی در تصویربرداری پویا از قلب و مربوط به تصویربرداری از بیماران مبتلا به اختلالات قلبی یا اختلالات تنفسی می‌باشد.

شرکت زیمنس اعلام کرد که سازمان FDA٬ تکنولوژی سنجش فشرده‌ی تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) را تأیید کرده است. سنجش فشرده مدت زمان مربوط به دریافت اطلاعات را در ام آر آی می‌کاهد و ما را قادر می‌سازد تا اسکن‌هایی بسیار کوتاه داشته باشیم. برای مثال تصویربرداری پویا از قلب را می‌توان با سنجش فشرده تنها در ۱۶ ثانیه به پایان رساند٬ در صورتی که به روش معمولی ۴ دقیقه‌ زمان می‌برد. این موضوع در نتیجه‌ی الگوریتمی است که مقدار داده‌ی مورد نیاز را کاهش می‌دهد.

سنجش فشرده امکانِ داشتن تصاویر MR تشخیصی با کیفیت بالا و با استفاده از نقاط داده‌ی کمتر را فراهم می‌کند. روش‌های تکراری(Iterative)٬ بازسازی تصاویر MR با رزلوشن بالا را بدون از دست دادن اطلاعات امکان پذیر می‌کنند. به علاوه کارآمد بودن الگوریتم بازسازی استفاده شده در سنجش فشرده باعث پشتیبانی از درجه‌ی بالایی از توان عملیاتی کلینیکی می‌گردد. داده‌های جمع‌آوری شده مستقیماً در دستگاه اسکنر MRI‌ پردازش می‌گردند٬ و هیچ نیازی به استخراج یا پردازش خارجی این داده‌ها وجود نیست.

در تصویربرداری قلبی٬ سنجش فشرده‌ی قلبی پویا از این الگوریتم بازسازی بهره گیری کامل انجام می‌دهد. بیماران به جای اینکه مجبور باشند ۱۰ تا ۱۴ بار در یک بازه‌ی چهار دقیقه‌ای نفس خود را حبس کنند٬ می‌توانند درحدود ۱۶ ثانیه‌ای که تصاویر به‌دست می‌آیند به راحتی تنفس کنند. آرتیفکت‌های حرکتی که از طریق تنفس یا ضربان قلب ایجاد می‌شوند به طور مؤثری حذف گشته‌اند که برای بیماران مسن‌تر و آن‌هایی که بیماریشان حاد است و نمی‌توانند نفس خود را حبس کنند بسیار مفید خواهد بود.

همچنین سرعت سنجش فشرده‌‌ی قلبی به گروه‌های جدیدی از بیماران شامل بیماران مبتلا به اختلالات قلبی٬ اجازه می‌دهد که برای اولین بار به MRI قلبی دسترسی داشته باشند. درحالی که کیفیت پایین تشخیصی٬ زمانی این دسته‌ بیماران را از دریافت هر گونه فایده‌ای از MRI‌ قلبی باز می‌داشت٬ راه‌اندازی انطباقی سنجش فشرده امکان ثبت یک سیکل کامل قلبی در لحظه را - که شامل فاز دیاستول می‌شود- ٬ فقط با یک بار حبس کردن نفس امکان پذیر می‌کند. همچنین٬ سنجش فشرده قلبی می‌تواند برای محاسبه‌ی کمّی دقیق عملکرد بطن چپ به کار گرفته شود.

سنجش فشرده روی دستگاه‌های اسکنر ام آر آی Magnetom Aera 1.5T و Magnetom Skyra 3T از شرکت زیمنس قابل استفاده است.

www.usa.siemens.com

www.dicardiology.com

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری