ورود / ثبت نام

طبق یافته‌های حاصل از آخرین تحقیقات، صفات بی‌اعتنایی و بی‌عاطفگی در پسران متناسب با حجم اینسولای قدامی است

صفات بی‌اعتنایی و بی‌عاطفگی با نقص در پیدایش وجدان و همدلی مرتبط دانسته شده‌اند. کودکان و بزرگسالان به محرک‌های منفی عکس‌العمل کمتری نشان می‌دهند

صفات بی‌اعتنایی و بی‌عاطفگی با نقص در پیدایش وجدان و همدلی مرتبط دانسته شده‌اند. کودکان و بزرگسالان به محرک‌های منفی عکس‌العمل کمتری نشان می‌دهند؛ آن‌ها اغلب فعالیت‌های پر خطر را ترجیح داده و احتیاط یا ترس کمتری را بروز می‌دهند. در سال‌های اخیر، محققان و پزشکان به این صفات شخصیتی توجه بیشتری کرده‌اند زیرا به نظر با بروز رفتار ضد اجتماعی جدی‌تر و پایدارتری مرتبط هستند.

با این حال، تاکنون اغلب تحقیقات در این حوزه متمرکز بر بررسی صفات بی‌اعتنایی و بی‌عاطفگی در افراد مبتلا به بیماری‌های روانی به ویژه اختلالات رفتاری بوده است. این بدان معناست که بر محققان پوشیده بود که آیا ارتباط میان صفات بی‌اعتنایی و بی‌عاطفگی و ساختار مغزی تنها در افراد پرخاشگر قابل رویت بود یا خیر؟ یا این که آیا رفتار ضد اجتماعی و پرخاشگری مبین تفاوت‌های مغزی است یا خیر؟

با استفاده از MRI، محققان توانستند نگاه دقیق‌تری به رشد مغزی نوجوانان با رشد معمول داشته باشند و دریابند که آیا صفات بی‌اعتنایی و بی‌عاطفگی با تفاوت در ساختار مغزی در ارتباط است یا نه. محققان به ویژه مایل بودند که دریابند آیا رابطه میان صفات بی‌اعتنایی و بی‌عاطفگی و ساختار مغزی در پسران و دختران متفاوت است؟

تفاوت در ساختار مغزی تنها در پسران دیده می شود!

یافته‌ها حاکی از آن است که در پسران دارای رشد معمولی، حجم اینسولای قدامی – ناحیه‌ای از مغز که در تشخیص احساسات در دیگران و همدلی دخیل است – در افرادی که میزان صفات بی‌اعتنایی و بی‌عاطفگی در آن‌ها بارزتر است بیشتر است. این تفاوت در ساختار مغزی تنها در پسران دیده شد و در دختران با همان صفات شخصیتی مشاهده نگردید.

یافته‌ها نشان می‌دهد که صفات بی‌اعتنایی و بی‌عاطفگی با تفاوت در ساختار مغزی در پسران دارای رشد معمولی و بدون بیماری‌های بالینی در ارتباط است.

منبع: ساینس دیلی

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری