ورود / ثبت نام

طبق یافته‌ی محققان، چین و شکن‌های مغز بیماری های عصبی را توضیح می دهند

به نظر غیر محتمل می آید که مطالعه خواص مکانیکی بتون، در حوزه‌ی تحقیقات مغز به کار آید! با این وجود، اِلِن کول، استاد مهندسی مکانیک، مطالعه برهم‌کنش‌های مولکولی بتون را شروع کرده است و...

به نظر غیر محتمل می آید که مطالعه خواص مکانیکی بتون، در حوزه‌ی تحقیقات مغز به کار آید! با این وجود، اِلِن کول، استاد مهندسی مکانیک، مطالعه برهم‌کنش‌های مولکولی بتون را شروع کرده است و در حال حاضر از این شناخت و یافته در زمینه‌ی علوم اعصاب استفاده می کند، زمینه ای که تحقیقاتش به اکتشافات پیشگامانه ای در مورد اختلالات عصب شناختی منتهی می‌شود.

به گفته‌ی کول، دید مکانیکی در مورد عملکرد مغز می تواند عامل مستقیمی بر تشخیص و درمان بیماری های متعدد باشد؛

چین‌خوردگی‌های مغز سطح قشری وسیعی در فضای کوچک جمجه ایجاد می‌کنند. باور بر این است که شکل تا خورده‌ی بافت مغز، اتصالات مغز و قدرت محاسبه ای آن را افزایش می دهد. محققان، از جمله محققان تیم کول، دریافته اند که نیروهای مکانیکی در این تاخوردگی‌های مغز ممکن است تاثیر بیشتری از افزایش سطح داشته باشند؛ آنان در حال کشف این موضوع هستند که این نیروها مغزهای در حال توسعه را شکل می‌دهند و ممکن است حتی زمینه‌ی بیماری هایی از آلزایمر گرفته تا آسیب‌های مغزی باشند.

محققان بر این رویکرد سرمایه گذاری می کنند تا نگاهی انتقادی به بیماری هایی مثل انسفالوپاتی مزمن بعد از ضربه داشته باشند. تا کنون، آنسفالوپاتی تنها با مطالعه‌ی پس از مرگ مغز تشخیص داده می‌شد، اما کول و تیمش دارند تلاش می کنند این وضعیت را تغییر دهند.

برای انجام این کار، آن‌ها ساختار نورون ها، به خصوص قسمت اکسون نورون ها را که سیگنال های سلولی را ارسال می کند، مطالعه می کنند و اینکه چگونه به شوک های ناگهانی همراه با آسیب‌های ضربه‌ای مغز پاسخ می دهند. آن‌ها توسعه‌ی اوتیسم را مورد بررسی قرار می دهند. این تیم برخی ارزیابی های اولیه‌ی مکانیسم مغز را در انسان های زنده با آرام تکان دادن شرکت‌کننده ها و اندازه گیری تاثیرات حرکت های حاصل در مغزشان از طریق ام آر آی، انجام می دهد.

حادثه سریع است و در بخش کوچکی از مغز رخ می دهد، در حالی که مثلاً آلزایمر به آرامی بر کل مغز تاثیر می‌گذارد، با این حال کول می گوید که این تحقیق در هر مقیاس زمانی قابل استفاده است.

کول معتقد است ظرف یک دهه، این تحقیق به ساخت مدلی از مغز منجر می شود که تاثیرات مکانیکی چین‌خوردگی‌های مغز را دنبال می‌کند؛ از بیماری های مادرزادی تا زوال بلند مدت.

منبع: Stanforddaily.com

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری