ورود / ثبت نام

کودکانی که در معرض سوءاستفاده یا بی‌توجهی قرار گرفته‌اند چهاربرابربیشتر از سایرین احتمال ابتلا به بیماری روانی جدی را دارند

یک مطالعه توسط دانشگاه بیرمنگام نشان داده کودکانی که کودک آزاری یا بی‌توجهی را تجربه کرده‌اند چهار برابر بیشتر در معرض بیماری روانی جدی مانند روان پریشی، اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی قرار دارند.

یک مطالعه توسط دانشگاه بیرمنگام نشان داده کودکانی که کودک آزاری یا بی‌توجهی را تجربه کرده‌اند چهار برابر بیشتر در معرض بیماری روانی جدی مانند روان پریشی، اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی قرار دارند.

محققان با مطالعه پرونده‌های GP بین سال‌های 1995 و 2018 ازاطلاعات 217758 بیمار که سن کمتر از 18 سال داشتند و کودک آزاری یا موارد مشابه آن را تجربه کرده بودند یا تصور می شد که تجربه کرده باشند، استفاده کردند و آن ها را با 423410 بیمار دیگر که این شرایط را تجربه نکرده بودند مقایسه کردند.

محققان دریافتند افرادی که کودک آزاری را تجربه کرده بودند بیش از دو برابر در مقایسه با گروه دیگر احتمال ابتلا به بیماری‌های روانی مثل سایکوز، اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی را دارند. محققان همچنین دریافتند کودکانی که مورد کودک آزاری قرار گرفته بودند دوبرابر بیشتر از سایرین احتمال ابتلا به نوعی بیماری روانی مانند افسردگی یا اضطراب را دارند.

تعریف کودک آزاری، شامل هرگونه سوءاستفاده یا بی‌اعتنایی فیزیکی، جنسی یا هیجانی می‌شود و یک مسئله بهداشت جهانی و حقوق بشری است که یک سوم از کودکان زیر 18 سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این مطالعه در نوع خود بزرگترین مطالعه‌ای بود که ارتباط بین سوءاستفاده یا بی‌اعتنایی و بروز بیماری روانی را بررسی کرد.

دکتر جوت سینگ چندان، محقق بالینی انستیتوی تحقیقات بهداشتی دانشگاه بیرمنگام ، گفت: "یافته های ما به همراه شواهد سایر مطالعات جهانی، مسئولیت اساسی بیماری‌های روانی حاصل از کودک آزاری یا بی توجهی را نشان می‌دهد."

منبع: neuroscience news

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری