ورود / ثبت نام

پروژه‌ی مشترک محققان علوم شناختی ایران و اتریش برای درمان صرع

دکتر محمدرضا آی رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در گفت و گو با بخش خبری ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های شناختی، در چارچوب همکاری با دانشگاه وین، از آغاز اجرای یک پروژه‌ی مشترک در ارتباط با بیماری صرع...

دکتر محمدرضا آی رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در گفت و گو با بخش خبری ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های شناختی، در چارچوب همکاری با دانشگاه وین، از آغاز اجرای یک پروژه‌ی مشترک در ارتباط با بیماری صرع، که بر اساس آن، با بهره گیری از آخرین روش‌های آنالیز تصاویر مغزی در بیماران مبتلا، راهکارهای مناسب برای تسهیل در درمان بیماری ارایه می‌شود، خبر داد. رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه ملی به منظور بهره گیری از دانش و شیوه‌های پیشرفته‌ی بین المللی، یادداشت تفاهمی با دانشگاه علوم پزشکی وین در مسیر توسعه و گسترش دامنه‌ی فعالیت‌ها و یافته‌های علمی در ارتباط با نقشه برداری مغز و حوزه‌های علوم شناختی مغز امضا کرده است.

بر اساس این تفاهم نامه، امکان استفاده از تجهیزات و امکانات این مراکز علمی و آموزشی و نیز تبادل تجارب و انتقال یافته‌ها میان محققان و اساتید ایران و اتریش فراهم شده است.

رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، برقراری ارتباط علمی و تحقیقاتی با اساتید و محققان مشهور ایرانی مقیم خارج از کشور را یکی دیگر از اقدامات و فعالیت‌های این مرکز در راستای بهره مندی از آخرین دستاوردهای علمی در سطوح بین‌المللی در نقشه‌برداری مغز و حوزه‌ی علم شناختی مغز دانست و اظهار کرد: آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به همین منظور تلاش می‌کند تا با دعوت از اساتید معروف ایرانی مقیم خارج از کشور و برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، یافته‌های علمی آنان را درحوزه‌های علوم شناختی مغز و نقشه برداری مغز در اختیار محققان ایرانی قرار دهد.

دکتر آی با اشاره به این که گسترش همکاری و برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی داخل کشور از دیگر اقدامات آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز است، عنوان کرد: به دنبال توسعه‌ی فعالیت‌های آموزشی و ترویجی، حدود ۱۲۰ پروژه در نتیجه‌ی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حیطه‌ی علوم شناختی مغز و نقشه برداری مغز در سطح کشور به اجرا در آمده و علاوه بر ¬¬آن تا کنون برای ۱۰ استان کشور کارگاه‌های آموزشی جهت بهره‌مندی علاقه مندان، محققان و دست اندرکاران علوم حوزه‌ی مغز نیز برگزار شده است.

به گفته‌ی وی تا پایان امسال نیز کارگاه‌های آموزشی برای محققین استان‌های خوزستان، ایلام و کردستان برگزار می‌شود.

در این کارگاه‌های آموزشی حداکثر چهل نفر از هر یک از استان‌ها به مدت دو روز در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز تحت آموزش‌های لازم قرار می‌گیرند تا پروژه‌های تحقیقاتی با استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، به اجرا در آید.

دکتر آی همکاری و ارتباط با گروه‌های پزشکی و نشست‌های مشترک با انجمن رادیولوژی و نورولوژی را یکی دیگر از گام‌های آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برای بهبود راه‌های مقابله و درمان با بیماری‌های مغزی یاد کرد و گفت: اولین سمپوزیوم نقشه برداری مغز مهر ماه امسال با شرکت ۴۰۰ نفر در داخل کشور برگزار و بیست کارگاه آموزشی و تخصصی نیز برای ارتقای دانش مرتبط با علوم مغز برای محققان و دانش پژوهان این حوزه در حاشیه‌ی سمپوزیوم برپا شد.

رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، تقویت و توسعه‌ی دانش علمی مغز را یک امر ضروری در فضای علمی کشور دانست و بیان کرد: این مرکز در راستای فعالیت‌های ملی، همچنین ۱۰ تفاهم نامه‌ی همکاری با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور به امضا رسانده و با همکاری استادان دانشگاهی پروژه‌های علمی گسترده‌ای در زمینه‌های نقشه برداری مغز و علوم شناختی در دست اجرا است.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری