ورود / ثبت نام

ششمین سمینار بین رشته ای دانشجویی با محوریت " حافظه" برگزار شد

شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز ایران، در راستای توسعه‌ی اهداف علمی، پژوهشی و مهارتی دانشجویان در حوزه‌ی نقشه برداری مغز، ششمین سمینار بین رشته ای دانشجویی با محوریت " حافظه" را برگزار کرد.

شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز ایران، در راستای توسعه‌ی اهداف علمی، پژوهشی و مهارتی دانشجویان در حوزه‌ی نقشه برداری مغز، ششمین سمینار بین رشته ای دانشجویی با محوریت " حافظه" را برگزار کرد.

در این نشست که در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در محل آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از ساعت ۱۵ الی ۱۸ با حضور بیش از ۲۰ تن از دانشجویان از مقاطع تحصیلی و رشته‌های مختلف برگزار شد، آقای صادق قادری، دانشجوی دکترای مدلسازی شناختی پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی، مقاله‌ای از مجله نیچر نوروساینس که در سال 2019 منتشر شده بود را با عنوان Working memory revived in older adults by synchronizing rhythmic brain circuits ارائه دادند (برای مشاهده‌ی مقاله روی عنوان کلیک نمایید).

در ادامه‌ی جلسه آقای محسن دادجو، مسئول شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز ایران و آقای محمدحسین سرایانی مسئول بخش پژوهشی شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز ایران، به معرفی شاخه دانشجویی و راه‌های مشارکت در آن پرداختند. پس از آن بازدید از آزمایشگاه ارزیابی شناختی صورت گرفت که در آن آقای محمدیان، کارشناس مربوطه، حافظه‌ی فضایی یکی از داوطلبین را با نرم افزارهای تخصصی سنجش شناختی مورد ارزیابی قرار داد و به ذکر توضیحات تکمیلی پرداختند. در ادامه‌ی این سمینار، خانم حمیده عجم، دبیر کارگروه نورسایکولوژی، ارائه‌ای با عنوان انعطاف پذیری عصبی حافظه از دیدگاه عصب روانشناسی داشتند و در انتهای جلسه خانم شفیعی، آقای خداداد و آقای شمس هرکدام در خصوص معرفی کلیات هوش مصنوعی و الکتروانسفالوگرافی و بیان مثال‌های مرتبط در حوزه‌ی حافظه پرداختند.

این رویداد علمی به صورت آزاد و رایگان برگزار شد.

ارتباط با شاخه دانشجویی از طریق ایمیل زیر امکان پذیر می‌باشد:

ibms@nbml.ir

photo1724
photo1725

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری