ورود / ثبت نام

برگزاری سیزده سمینار تخصصی در هفته‌ی آگاهی از مغز در کشور

دبیر اجرایی "هفته آگاهی از مغز" از برگزاری سیزده سمینار و نشست تخصصی دانش آموزی، دانشجویی و مردمی همزمان با آغاز این هفته درنقاط مختلف کشور خبر داد.

دبیر اجرایی "هفته آگاهی از مغز" از برگزاری سیزده سمینار و نشست تخصصی دانش آموزی، دانشجویی و مردمی همزمان با آغاز این هفته درنقاط مختلف کشور خبر داد.

" سینا توکلی " درگفت و گو با بخش خبری ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی با اشاره به اینکه "هفته آگاهی از مغز" امسال برای سومین سال متوالی به همت ستاد توسعه علوم شناختی در سطح کشور برگزار می شود، افزود: دراین هفته چهار سمینار تخصصی دانش آموزی درسطح مدارس، سه نشست علمی دانشجویی در مراکز دانشگاهی، پنج گردهمایی مردمی به منظور معرفی توان مندی های مغز ، بهبود عملکرد آن و نیز راه های کمک به حفظ سلامت و بهداشت مغز در فرهنگسراها و نیز سمینار بهزیستی با موضوع "تربیت مربی" برپا خواهد شد.

توکلی ارتقای عملکرد مغز، سرعت بخشیدن به تشخیص اختلالات و بیماری های مغز، افزایش آگاهی های عمومی درباره بیماری های مغز و عدم برچسب زدن به این بیماران را از جمله اهداف برگزاری هفته آگاهی ازمغز برشمرد.

دبیر اجرایی "هفته آگاهی از مغز" یادآور شد: برای افزایش آگاهی دانش آموزان از مغز و توان مندی های آن، دانشجویان حوزه مغز و شناخت به عنوان سفیران این رشته در مدارس و دیگر اماکن عمومی حضور یافته و عملکرد مغز و راه های توان مند سازی مغز را تشریح می کنند.

وی اضافه کرد: درحوزه دانشجویی نیز با برپایی سمینارهای تخصصی و ایجاد بیست برنامه در دانشگاه ها ، ساختار مغز و عملکرد آن برای دانشجویان در مراکز علمی بازگو می شود و در سطح عمومی نیز اساتید و متخصصان با حضور در فرهنگسراها در ارتباط با مغز و توان مندی های آن و نیز درخصوص راهکارهای پیشگیری و مقابله با بیماری ها درحوزه مغز سخنرانی می کنند.

توکلی ادامه داد ، به موازات اجرای برنامه های متعدد برای ارتقای آگاهی عموم جامعه نسبت به مغز و توان مندی های آن و نیز راه های پیشگیری و تشخیص بیماری های مغز، کانال تلگرامی مغز برای ارایه اطلاعات و افزایش آگاهی ها در سطح جامعه نیز ایجاد و فعالیت دارد.

توکلی گفت: ستاد علوم شناختی با مشارکت و همکاری سازمان ها، ارگان ها و نهاد‌های مردمی (سمن)، برای ارتباط متخصصان و محققان حوزه مغز با عموم افراد جامعه در سطح کشور اقدام به برگزاری هفته آگاهی از مغزکرده است.

اولین هفته آگاهی از مغز برای عموم درسال ۱۹۹۶ برگزار شد و هم اکنون بیست و دومین سال برگزاری هفته آگاهی از مغز در دنیاست. از زمان آغاز به کار هفته آگاهی از مغز، تاکنون بیش از چهارهزار و صد همکار در ۹۹ کشور در این رویداد شرکت کرده‌اند.

برای مشاهده‌ی ادامه‌ی خبر اینجا کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری