ورود / ثبت نام

FDA مجوز فروش دستگاه کاگنیگرام ارزیابی شناختی در ایالات متحده‌ی آمریکا را صادر کرد

سازمان غذا و داروی ایالات متحده¬ی آمریکا مجوز خرید و فروش دستگاه کاگنیگرام محصول شرکت علوم شناختی Cogstate را صادر کرد. کاگنیگرام ابزاری برای ارزیابی سلامت شناختی افراد است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده¬ی آمریکا مجوز خرید و فروش دستگاه کاگنیگرام محصول شرکت علوم شناختی Cogstate را صادر کرد. کاگنیگرام ابزاری برای ارزیابی سلامت شناختی افراد است.

این دستگاه ممکن است یک ابزار مفید برای افراد مبتلا به بیماری¬هایی باشد که پیشرفتشان با کاهش شناخت همراه است، مانند اسکلروز چندگانه، اختلالات شناختی خفیف، آلزایمر، جنون مرتبط با اچ آی وی، اسکیزوفرنی، اختلال کم توجهی و بیش فعالی (ADHD) و پارکینسون.

کاگنیگرام یک سری دیجیتالی از آزمون‌ها برای عملکرد شناختی است که می‌تواند حتی تغییرات ریز و ظریف را که ممکن است در مراحل اولیه¬ی زوال شناختی رخ دهد شناسایی کند. این دستگاه می‌تواند برای ارزیابی شناختی یک بار یا برای میزان تغییر شناختی به صورت ارزیابی‌های دوره¬ای استفاده شود.

این وسیله می¬تواند توسط پزشکان در کلینیک یا توسط بیمار در خانه استفاده شود و کارآیی آن ارتباطی به زبان، تحصیلات، تمرین یا زمینه‌های فرهنگی ندارد. مناسب برای سنین 6 تا 99 سال است.

فرانک چنگ، رئیس Cogstate در یک گفت و گوی خبری بیان کرد: "بعد از پانزده سال زحمت و تلاش فراوان در حمایت از پژوهش¬های علمی و آزمون‌های بالینی دارویی در سراسر جهان، اکنون Cogstate مشتاق است که وارد بازار ایالات متحده برای ارزیابی شناختی و پیشرو در آزمون‌های بالینی شود."

او همچنین اظهار داشت: "ما منتظر هستیم تا فناوری اثبات شده‌ی کاگنیگرام و انتشار یافته در سطح جهانی، به اکوسیستم مراقبت‌های بهداشتی بیاید و بیماران زیادی از آن بهره¬مند شوند."

در بیماران مبتلا به اسکلروز چندگانه، علائم کاهش شناختی ممکن است در اوایل پیشرفت بیماری شروع شود و در طول زمان بدتر شود. طبق بیانات انجمن ملی اسکلروز چندگانه، این بیماری ممکن است در افراد مبتلا به درجات متفاوت MS تاثیرگذار باشد، اما تاثیر آن بر بیماران مبتلا به MS پیشرفته، کمی بیشتر است.

نواحی¬ای از مغز که اغلب نقص دارند، مرتبط هستند با: توجه، حافظه، سرعت پردازش اطلاعات و مهارت¬های اجرایی مانند برنامه ریزی و اولویت بندی. افراد مبتلا به اختلال عملکرد مهارت‌های اجرایی مشکل درگیر شدن در فعالیت¬های روزمره و در نتیجه کاهش کیفیت زندگی را دارند.

منبع: https://multiplesclerosisnewstoday.com

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری