ورود / ثبت نام

آزمایشگاه واقعیت مجازی

واقعیت مجازی از دو واژه ی Virtual به معنی نزدیک و Reality واقعیت تشکیل شده است به عبارتی این عمل تجربه ای نزدیک به واقعیت برای شما ایجاد می کند و با استفاده از این ابزار هر شرایط و هر مکانی برای شما قابل تجربه و بازسازی خواهد بود. به طور معمول انسان د ارای یک سری حواس محیطی است که از طریق آنها با جهان بیرون ارتباط برقرار میکند. به طور سنتی این حواس به حواس پنجگانه ی بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه تقسیم میشوند، اگر چه امروزه حواس دیگری مانند حس وستیبولار و احساس اعصاب عمقی به منظور حفظ تعادل نیز شناسایی شده اند. تمام ادراک ما از محیط اطراف با استفاده از این ورودیهای حسی شکل میگیرد.

آنچه در VR اتفاق می افتد ایجاد ورودی مناسب برای این حواس است تا به صورت مجازی تجربه ای نزدیک به واقعیت مد نظر را برای فرد فراهم کند. سیستم های واقعیت مجازی با استفاده از عینکی که بر روی چشم قرار داده میشود فضای دید فرد را به محیط مد نظر هدایت کرده و با استفاده از گوشی، صدای متناسب با آن فضا را برای کاربر ایجاد میکند به این ترتیب کاربر به طور کلی از محیط اطراف درکی ندارد و به فضا مورد نظر برده میشود. در سیستمهای جدید برای ایجاد امکان اثر گزاری در فضای مجازی از دسته های مخصوصی برای کاربران استفاده میشود که بتوانند به نحوی حس داشتن دست در فضای مجازی را نیز تجربه کنند.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، با دارا بودن یکی از به روز ترین ستاپ های VR در آزمایشگاه واقعیت مجازیش، قابلیت انجام کلیه ی آزمایش های این حوزه را فراهم می سازد. در حال حاضر آزمایشگاه مجهز به دو دستگاه واقعیت مجازی Oculus Rift و HTC vive pro می باشد که امکان اجرای طیف بسیار وسیعی از برنامه های VR را فراهم می سازد. همچنین در این آزمایشگاه، امکان ثبت همزمان EEG-VR و همچنین آزمایش های fMRI پیش و پس از VR نیز امکان پذیر می باشد.

آزمایشگاه واقعیت مجازی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

شکل 1: آزمایشگاه واقعیت مجازی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

عینک‌‌های واقعیت مجازی Oculus Rift (تصویر سمت چپ) و HTC Vive (تصویر سمت راست) عینک‌‌های واقعیت مجازی Oculus Rift (تصویر سمت چپ) و HTC Vive (تصویر سمت راست)

شکل 2: عینک‌‌های واقعیت مجازی Oculus Rift (تصویر سمت چپ) و HTC Vive (تصویر سمت راست)

خدمات آزمایشگاه واقعیت مجازی (Virtual Reality) :

  • مشاوره و طراحی تسک‌های واقعیت مجازی
  • ثبت همزمان EEG-VR، EMG-VR، fNIRS-VR
  • ثبت همزمان VR-EMG
  • اجاره تجهیزات واقعیت مجازی شامل:
    • دستگاه‌های HTC VIVE Pro و Oculus Rift
    • اتاق واقعیت مجازی با مساحت کافی و مجهز به ضربه‌گیر جهت حفظ ایمنی افراد

این بخش واقع در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و پذیرش به آدرس تهران، خیابان کارگر شمالی، پردیس دانشکده فنی ، ضلع جنوبی دانشکده برق مراجعه نموده و یا یا با شماره های 021-88225396-9 تماس حاصل نمایید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری